Korábbi bejegyzésünkben utaltunk
rá, hogy a diosd.hu-ról letölthető Helyi Építési Szabályzat az érintett
területet GKSZ-1 kategóriába sorolja. A Szabályzat szerint a GKSZ-1 jellegű építési
övezetben elhelyezhető „mindenfajta, nem
jelentős zavaró hatású gazdasági tevékenységi célú épület, a gazdasági
tevékenységi célú épületen belül a tulajdonos, a használó és a személyzet
számára szolgáló lakások, igazgatási és egyéb irodaépület, üzemanyagtöltő, sportépítmény,
valamint az OTÉK 31. § (2) bekezdésében előírtak figyelembevételével kivételesen
elhelyezhető egyéb közösségi szórakoztató épület.”
Kulcskérdés, hogy mit tekintünk
nem jelentős zavaró hatásnak?
Korábbi bejegyzésünkből idézünk:
„A Közép-Duna-Völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi
Felügyelőség állásfoglalását 2013. április 2-án adta ki (KTVF:2599-4/2013.
számon). A Felügyelőség megállapította, hogy a KEROX Kft. által
elvégeztetett akusztikai szakvélemény szerint éjszakai időszakban az üzem
környékén lévő egyes ingatlanok esetében T~0,6-1 dB túllépés várható. Ez az
érték állítólag számítási hibahatáron belüli, ezért az épület műszaki próbái
során ellenőrző zajszintméréseket kell elvégezni, és az alapján meghatározni az
éjszakai működés megvalósításához szükséges zajcsökkentési intézkedéseket. A Felügyelőség
zajvédelmi szempontú hatásterület kijelölését írta elő (a hatásterületről
később). Mindezek időpontját az üzem műszaki próbáinak időpontjára tolta ki, azaz
a használatbavételi engedély kiadását kötötte ehhez.
A Felügyelőség az építési engedély megszerzéséhez beadott dokumentációban található technológiai leírás alapján azt valószínűsíti, hogy az üzem működése során a levegő bűzzel fog terhelődni. A Felügyelőség megállapítja, hogy a 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet 4.§-a értelmében tilos a légszennyezés, valamint a levegő lakosságot zavaró bűzzel való terhelése, továbbá olyan mértékű terhelése, amely légszennyezettséget okoz. Ezért előírta, hogy az üzem szellőzését úgy kell kialakítani, hogy megelőzhető legyen a lakosságot zavaró, szaghatással járó levegőterhelés.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése